Chefen Bettina Fetzer om äkta lyx
Lagarbete och smart lyx – med hjälp av nydanande teknik – frigör värdefull tid. Både i yrkesrollen och på hemmaplan. Det menar Bettina Fetzer, kommunikations- och marknadsföringschef på Mercedes-Benz.
”För mig kan lyx betyda olika saker. För varumärket Mercedes-Benz kretsar allt kring högkvalitativa och enastående produkter. Ett aktuellt exempel är nya EQS från Mercedes-EQ – ett mästerverk av tekniskt nyskapande med ultramodern design. Men det finns även upplevelser och ögonblick i vardagen som jag uppfattar som luxuösa – till exempel att göra en resa eller umgås med släkt och vänner utan att det behöver vara pretentiöst. Äkta lyx, den upplevs ofta i små glädjeämnen, sådant som gör en varm om hjärtat.
Jag är inte en chef som bestämmer allt själv. Man är aldrig starkare än teamet man har runt sig. Det gäller hemma också. En familj är ett lagarbete. Och ju mindre tid jag måste lägga på småsaker, desto bättre. Därför använder jag gärna digitala hjälpmedel som styr belysning, ljudsystem och temperatur i bakgrunden. Jag älskar teknik som frigör tid utan att jag märker det. Och det är precis vad vi vill erbjuda våra kunder, bland annat genom MBUX, vårt intuitiva och självlärande multimediasystem – innovativa produkter som gör vardagen mer bekväm och frigör tid, både på arbetet och på fritiden med familj och vänner.”