Nya MBUX Hyperscreen gör det till en unik upplevelse att använda infotainmentsystemet, komfortfunktionerna och bilens övriga funktioner i nya EQS.

Fakta om bilen : EQS

En ny dimension

FOTO MERCEDES-BENZ AG

Den senaste tekniken öppnar för spektakulära möjligheter. Nya MBUX Hyperscreen gör det till en unik upplevelse att använda infotainmentsystemet, komfortfunktionerna och bilens övriga funktioner i nya EQS. Med sin artificiella intelligens lär sig systemet att omärkligt och följsamt anpassa sig till förarens behov.

Banner
    Slide 0

    OLED- tekniken ger extra hög färglyster och bildskärpa – oavsett betraktningsvinkel och ljusförhållanden.

    Slide 0

    0 menynivåer – användaren når de viktigaste funktionerna direkt och utan att behöva skrolla.

    Slide 0

    3 displayer smälter samman till en gemensam enhet under den mjukt välvda ytan.

    Slide 0

    På en yta av 2 432 cm2 kan MBUX Hyperscreen anpassas till förarens och framsätespassagerarens behov.

Banner

Estetiskt imponerande och maximalt intuitiv

Med EQS lanserade Mercedes-Benz under våren sin första helt elektriska sedan i lyxklassen. Det är den första modellen som kan utrustas med MBUX Hyperscreen som tillval. Bilen och skärmen uttrycker den moderna lyx som Mercedes-Benz i framtiden kommer att erbjuda även i andra EQ-modeller. Nya EQS ger redan i dag en inblick i denna moderna mobilitet.

Banner

Intelligent design

MBUX Hyperscreen ger fysisk form åt känslorna och intelligensen i EQS. Den är på samma gång bilens hjärta och hjärna. För personerna i framsätet fungerar skärmen som en smart assistent och hjälpreda, tack vare den artificiella intelligensen. Programvaran som styr Mercedes-Benz User Experience (MBUX) är självlärande: Systemet förhåller sig ständigt till användarnas behov och vanor och föreslår individuellt anpassat innehåll från infotainmentsystemet eller individuellt anpassade komfort- och fordonsfunktioner. Via det så kallade zero layer-systemet når personerna i framsätet direkt de funktioner som är viktigast för dem – utan att behöva navigera genom undermenyer. På det sättet blir det extra bekvämt och säkert att hantera multimedia och köra bilen.

Banner Banner